VERDAD LATINOAMERICANA

Noticias de Latinoamérica y el mundo

Noticias en vivo

Inicio Ecuador Colombia México Venezuela Contacto  
 
Publicado el: 15/09/2011
7 radios that joined in to broadcast a show about freedom of expression will be sanctioned
The seven radio stations reported at the beginning of a process of trial by the Superintendency of Telecommunications (Supertel) will present the evidence necessary to prove that there is no legislation affecting the transmission of a program on freedom of expression last August 10.

On 6 September, the Supertel, directed by Fabián Jaramillo, notified the chains Quito, Central, Great Exa, Vision, Platinum, all of Quito, Radio City, Guayaquil, and Waves Azuay, Cuenca, to initiate a process legal, after the August 10 were linked to convey an opinion program in favor of freedom of expression.

The notification warrants Supertel Article 52 of the Rules of the Law on Radio and Television: "The stations that are associated to form a single system to transmit programming or variable must communicate this matter to the Telecommunications Authority and shall identify the station makes programs such scheduling matrix. "

The warning would be written or economic and a fine of up to ten minimum wages.

According to Miguel Rivadeneira, news director of Radio Quito, the agency took this decision because "the meeting we did some radio on August 10, but we will respond with arguments that are merely legal."

He recalled that the Constitution, in Article 66, "gives the public the right to assemble and demonstrate freely. But we are accused of forming a system and we have informed (...), but we are not forming a system, it was only a meeting of journalists, we have the right to express ourselves. "

The dean of the Faculty of Law at Catholic University in Quito, Santiago Guarderas, said that in this case the stations "were not a system and, therefore, were not obliged to notify the Superintendent of these actions."

The Supertel bases its action on the broadcast radio and a newspaper to newspaper El Comercio, which collected the comments of journalists.

Juan Carlos Solines, the late former National Telecommunications Council (Conatel), said he agrees with Guarderas and exemplified in the case of the World Cup, the television networks to broadcast the games together. The same happens with the bonds of Rafael Correa Saturdays. "There he joined Public Radio, Ecuador TV and other stations, but are not associated."
7700 lecturas.

 
Comparte esta noticia en:
    


Flight School - Escuela de vuelo
Otras noticias:
Encuentran 4,6 millones de dólares en una caja de seguridad de la hija de los Kirchner Encuentran 4,6 millones de dólares en una caja de seguridad de la hija de los Kirchner
Correa culpa ahora al Brexit, de la falta de recursos de su gobierno Correa culpa ahora al Brexit, de la falta de recursos de su gobierno
Bachelet participó en el seminario Combatiendo la Corrupción Bachelet participó en el seminario Combatiendo la Corrupción
Fuerzas militares norcoreanas y chinas estarían en Venezuela para apoyar a Maduro Fuerzas militares norcoreanas y chinas estarían en Venezuela para apoyar a Maduro
Presidente del Ecuador dice que un pobre en el campo puede comer hierba (Video) Presidente del Ecuador dice que un pobre en el campo puede comer hierba (Video)
Nicolás Maduro y Rafael Correa retiraron esta tarde sus embajadores de Brasil Nicolás Maduro y Rafael Correa retiraron esta tarde sus embajadores de Brasil


     
     





Pro Chavez hackers steal Twitter passwords from venezuelan journalists 13/09/2011 The story of the 3 policemen sentenced 10/09/2011 Septembrer 30 media under government control 10/09/2011
Un año de cuentos 08/09/2011 Carlos Vera convoca a un planton por la libertad el 3 de septiembre 31/08/2011 Pablo Guerrero: there was no coup but a riot that left police mishandled death 27/08/2011